woensdag 4 juni 2014

Interview ex-moslima

Sinds ik Twitter heb, ben ik opzoek naar ex-moslims wie ik kan interviewen.
Ik vraag ze of ze het willen. Ook zet ik alleen interviews met toestemming van hen op mijn blog. 

Maar vandaag is Farida aan de beurt en wel moet ik erbij zeggen dat ze met verstand gekozen heeft en het niet een afvalligheid noemt.

Hieronder het interview

Hoe lang bent u geen moslima meer?
Ik ben nu 46 jaar en ben al 30 jaar geen moslima meer.

Wat vond u het ergste gevolg?
Het ergste gevolg vond ik dat mensen mij voor krankzinnige verklaarden.

Wat was het moment voor u dat u dacht ik ben geen moslima meer?
Het moment dat ik 3 maanden zwanger was van mijn toen niet-islamitische vriend en mijn moeder dwong op abortus of het huis te verlaten.

En heeft u abortus gepleegd?
Nee, ik heb geen abortus gepleegd. Ik heb een fantastische dochter van bijna 30 jaar en ben toen bij de ouders van mijn vriend gaan wonen.  

Wat was het ergste belevenis binnen de islam?
Ik vond de besnijdenissen van mijn broertjes wreed.

Voelde het als een straf dat u van de islam afgestapt bent?
Nee, ik voelde het niet als straf.

Ben u verstoten door uw familie?
Ik ben niet verstoten. Ik heb zelf gekozen om niets maar dan ook echt niets met de islam te doen.

Zijn ze blij dat je geen moslima bent en heeft u nog contact met uw familie?
Ik heb 7 broers en zussen en we zijn allemaal weg van de idioterie dat islam is.

Hoe leven uw kinderen als ongelovigen?
Mijn kinderen zijn zeer gelovig in het niet geloven in welke god dan ook en zijn gelukkige mensen.

Hoe is het leven zonder islam?
Ik voel me vrij. Ben gelukkig en vind dat ik de beste keus heb gemaakt.

Is uw moeder nog gelovig? 
Mijn moeder kan het niet helemaal loslaten en wij spreken haar daar altijd op aan.

Hoe oud was u toen u voor het eerst alcohol dronk?
Ik was 23 jaar toen ik mijn eerste biertje dronk.

En was het lekker?
Nee, ik vond het goor.

Hier eindigt het interview.

Bedankt Farida en hierbij het eer aan u, omdat u het eerste geïnterviewde bent! 
     
                                                        ©The way to freedomm




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zal je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Voeg me toe op facebook: https://www.facebook.com/way.freedom.16
Like mijn pagina: https://www.facebook.com/pages/The-way-to-Freedom/444943145651986?ref=hl

Alvast bedankt!