maandag 7 april 2014

Ideeën?

Zijn er nog ideeën waar ik over kan posten? 

I have no idea's :(

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Ik vind het erg interessant te lezen hoe je met je (ex)geloof omgaat.

    Ik las ergens dat je schreef "eremoorden gebeuren niet in mijn familie, en terugsturen naar het land van herkomst ook niet."

    Dat tweede valt me op. Kan je daar wat meer over zeggen? Worden "ongehoorzame" dochters (of zonen?) wel eens teruggezonden? Is dat om de sociale controle te vergroten? Valt het veel voor?Is het voor lange of korte tijd? Hoe loopt zoiets uiteindelijk af?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel!

      Ja klopt, in mijn familie gebeurt het gelukkig niet.

      Ik zal vertellen hoe zoiets in zijn werk gaat.
      De zonen maken zoiets nooit mee en meestal zijn alleen de dochters altijd de pineut en die worden in de gaten gehouden. Daar ga ik nu iets over vertellen.

      Door de sociale controle of verraad worden de daad van de dochter verlinkt bij de ouders. Ten eerste is de sociale controle binnen de Marokkaanse gemeenschap heel groot. Dat kan ik met zekerheid zeggen, omdat mijn vriendinnen en ik dat ook echt meemaken. Het ligt aan hoe erg de daad is. Ik ken bijvoorbeeld iemand die een vriendin had die terug is gestuurd naar Marokko, omdat zij ontmaagd is. Ze moet daar gewoon slavenwerk doen en is momenteel daar nog steeds. Het is gewoon een soort eer wat de familie schoon wilt houden en dat kunnen ze alleen door middel 1 van de twee keuzes te nemen, namelijk eerwraak of terugsturen naar land van herkomst. Meestal zijn het de verwesterde meiden of meiden die gewoon hun ding willen doen die teruggestuurd worden naar land van herkomst. Meestal is het voor lange tijd en als iemand hen helpt, kunnen ze zelfs eerder terugkomen naar Nederland. Maar als ze niemand hebben, blijven ze daar verplicht meestal bij grootouders slavenwerk doen. Ze worden geslagen etc. Ze worden geestelijk beschadigd. Als volgens de ouders hun plan geslaagd is, worden de dochters meestal uitgehuwelijkt aan een man dat jaren ouder is dan hen. Ontmaagde meiden worden dan op huwelijksnacht eigenlijk alleen maar geslagen en als hoer behandeld. De ouders vinden dat oke....

      Hierboven staat eigenlijk een beetje beschreven hoe het in zijn werk gaat en hoop dat het duidelijk is. U kunt altijd nog vragen stellen.

      Groet.

      Verwijderen

Ik zal je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Voeg me toe op facebook: https://www.facebook.com/way.freedom.16
Like mijn pagina: https://www.facebook.com/pages/The-way-to-Freedom/444943145651986?ref=hl

Alvast bedankt!