vrijdag 4 april 2014

Hoe weten wij dat Mohammed de waarheid sprak?

Dat is iets wat ik mij ook echt afvraag. Je weet nooit of zijn na hem geboren afstammeling wel de waarheid hebben gesproken. Het is immers wel soort 'getuigen' verklaring. Het is iets wat je niet met zekerheid kunt noemen dat het betrouwbaar is. Nadat ik deze idee op een reactie op de FFI zag, wou ik hier graag een artikel over schrijven. 

Mohammed had vroeger ook alcohol gedronken etc. wat ons nu verboden is. Dat maakt alles oneerlijk. Ik heb geen behoefte aan om te gaan beginnen met dingen die mij gezondheid kunnen beschadigen. Hoe weet je dat de Engel ook de waarheid gesproken heeft. Misschien was het de duivel die de boodschap van Allah kreeg om dat aan Mohammed te vertellen. 

De verhalen over dat Mohammed elke keer ter sprake komt, snap ik niet. Waarom hij? Er zijn meer mensen die gevochten hebben en alleen hij komt ter sprake. Ik vind het eigenlijk soort alleenheerschappij en soort dictatuur binnen de islam. Het is alleen "Oh Mohammed, Oh Allah." De anderen worden gewoon vergeten. Ze komen wel voor in de Koran maar niet zo vaak als Mohammed. 

Wil je meer lezen? Lees gauw verder! 


Ik las ooit een getuigenis van iemand dat zijn moeder hem wou vermoorden voor Mohammed de profeet. Ik schrok van het verhaal. Hoe kon ze? Ze kent hem niet. Ze heeft geen recht om dat te zeggen. Het is immers je eigen kind. De islam hoort eigenlijk barmhartig te zijn, maar nee zo te zien staat het geweld voor de afvalligen altijd klaar. HEB RESPECT! Ik word daar zo verdrietig van en kan daar echt niet tegen. Het is jouw leven en hou het bij jouw eigen zaken! Zij willen toch niks te maken hebben met de islam en zo heeft ieder z'n eigen redenen.

Waar ik mijn twijfels ook zet, is bij de stromingen van de islam. Hoe kunnen er zoveel stromingen ontstaan terwijl je uiteindelijk allemaal in 1 God gelooft? Ook nemen ze dan andere profeet als hun nummer 1. Waarom? En als Aisha zegt dat Allah alles in het voordeel van Mohammed praat, waarom worden de anderen dan vergeten. Je kunt toch immers ook goed praten over mensen die ook mee hebben geholpen of bedacht? Je kunt ook iemand bedanken dat die de bijdrage in zijn leven had geleverd. Dat snap ik ook niet en waarom hebben wij zoveel haat aan de andere stromingen. Ik zelf heb geen haat en heb respect voor iedere geloof of stroming, welke dan ook. 

Ik snap ook niet waarom wij Mohammed profeet nummer 1 noemen en de rest zijn soort bij profeten. Daarom zet ik ook echt mijn twijfels hier bij dit verhaal. 

De meeste moslims kijken alleen naar de buitenkant van de geschiedenis en weten de details niet. Ze denken ja ik ben moslim en geloof in Allah. Weten jullie wel wat het echte verhaal is? De islam is een geloof met een gewelddadige geschiedenis. Natuurlijk zit er ook wel liefde in, alleen het is een geloof met een dictator. Nergens is er een democratie te bekennen. En Mohammed? Ik vind zelf dat de verhalen beetje is verdraaid door zijn aanhangers. Het is goed gepraat. Je merkt nauwelijks dat de streng gelovigen over het geweld praten, maar juist over de goede dingen die hij gedaan heeft en de buitenkant van het verhaal. Het is net zo een beetje te vergelijken met dat je goed praat over je eigen beste vriendin of vriend. Je vindt hem/haar aardig en je zou niet omgaan met hem/haar als die gemeen was. Zo is het eigenlijk een beetje te vergelijken.

Open je ogen en verdiep je in het geloof. De islam is meer dan jullie denken. En neem de juiste beslissing, namelijk wat JOUW hart wilt! 

2 opmerkingen:

  1. Heeft Mohammed, de stichter van de mohammedaanse godsdienst, zijn godheid afgeleid van de heidense 'maangod, ja of nee.

    Mijn antwoord is ja.

    Waarom veronderstelde Mohammed dat de heidense Arabieren reeds wisten wie Allah was?" Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah. Maar hij ging een stap verder dan zijn heidense mede-Arabieren. Terwijl zij geloofden dat Allah, d.w.z. de maangod, de grootste van alle goden was en de oppergod in het pantheon van godheden, besloot Mohammed dat Allah niet louter de grootste god was, maar de énige god.

    In feite zei hij: "Kijk, jullie geloven reeds dat de maangod Allah de grootste van alle goden is. Alles wat ik jullie vraag is het idee te aanvaarden dat hij de énige god is. Ik neem de Allah die jullie reeds aanbidden niet weg. Ik neem enkel zijn vrouw weg, zijn dochters en alle andere goden". Dit kan gezien worden in het feit dat het eerste gegeven in de moslimkreet niet is "Allah is groot" maar "Allah is de grootste", d.w.z. dat hij de grootste is onder de goden. Waarom zou Mohammed zeggen dat Allah de "grootste" is, anders dan in een polytheïstische context? Dat Arabische woord wordt gebruikt om het grotere te doen contrasteren tegen het kleinere. Dat dit waar is wordt gezien in het feit dat de heidense Arabieren Mohammed er nooit van beschuldigden een andere Allah te prediken dan degene die ze alreeds aanbaden. Deze "Allah" was de maangod, overeenkomstig het archeologische bewijsmateriaal. Mohammed wilde het dus op twee manieren stellen: tegen de heidenen zei hij dat hij nog steeds geloofde in de maangod Allah. Tegen Joden en Christenen zei hij dat Allah ook hún God was. Maar zowel Joden als Christenen wisten wel beter en daarom wijzen zij zijn god Allah af als een valse god.

    http://www.faithfreedom.org/Articles/skm30804.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bovenstaande info is onjuist. Allah is het Arabisch voor God dat noch mannelijk of vrouwelijk is. De Arabischtalige christenen en joden spreken ook van Allah of Eloh. De monotheïstische leer die aartsvader Abraham predikte was verwaterd. Allah of god kende men nog steeds, maar men nam er 360 afgoden bij. Mohammeds roeping is dezelfde als de voorgaande profeten. Nl. Het aanbidden van 1 God.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zal je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Voeg me toe op facebook: https://www.facebook.com/way.freedom.16
Like mijn pagina: https://www.facebook.com/pages/The-way-to-Freedom/444943145651986?ref=hl

Alvast bedankt!