donderdag 24 april 2014

Dingen die ik mezelf echt afvraag.

Vandaag beschrijf ik gewoon de dingen die ik mezelf echt afvraag.

Sinds kort ben ik echt begonnen met het nadenken over hoe ik eigenlijk denk. Daarbij bedoel ik dat het ook over het geloof gaat. Ik vraag me af hoezo er meerdere geloven bestaat en dat iedereen op hun eigen manier naar de paradijs toe kunnen. Voor mij lijkt het verhaal van de islam ook echt gewoon soort van bedacht. Het kan zelf verzonnen zijn, maar het kan ook echt gebeurd zijn. In beide gevallen weet ik gewoon dat de islam ook bijna niets voor mij is als het om het geloven gaat. Als ik een keuze ga nemen, dan neem ik het ook bewust.

Sorry voor zo'n kleine artikel. Ik beschrijf gewoon hoe ik denk. Langer kan ik het niet uittypen.

2 opmerkingen:

  1. Als er in een (godsdienst)leer dingen voorkomen die onderling tegenstrijdig zijn, dan weet je dat die leer niet klopt en gebaseerd is op leugens.

    Ook als er iets heel vaak herhaald wordt is dat vaak een teken dat die herhalingen gebruikt worden om iets (krampachtig) waar te laten lijken wat helemaal niet waar is.

    Het is te hopen dat veel mensen hun verstand goed leren gebruiken en alle zaken die duidelijk niet waar (kunnen) zijn sterk afwijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de geloven helemaal niet op elkaar aansluiten als het zo overkomt bij anderen. Ik snap al helemaal niet waarom ze elkaar willen zwart maken. Tenminste bij ons zijn de ongelovigen en joden gewoon taboe.

      Verwijderen

Ik zal je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Voeg me toe op facebook: https://www.facebook.com/way.freedom.16
Like mijn pagina: https://www.facebook.com/pages/The-way-to-Freedom/444943145651986?ref=hl

Alvast bedankt!