woensdag 2 april 2014

Uitspraken van Wilders, wat vind ik ervan?

Vandaag gaan wij het ook over de mening wat ik ervan vind dat Wilders zo'n uitspraken heeft over de Marokkanen.

Twee weken geleden was het tijd om te gaan stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Zelf heb ik niet gestemd omdat ik nog minderjarig ben.

De volgende dag ging ik naar school en hoorde dat Wilders kritiek had op de Marokkanen en dat er een filmpje was op internet. Natuurlijk ben ik even gaan kijken en voelde me niet aangesproken. Er zijn tig Marokkanen en zelfs Nederlanders die aangifte tegen hem heeft gedaan. Ik heb zelf geen aangifte gedaan, omdat ik weet dat hij het niet zo bedoeld. Hij heeft kritiek op de allochtonen die niks doen hier in Nederland en op de hangjongeren die niks anders doen dan de boel verzieken.

Ook al voel ik me niet aangesproken, vind ik dat ik mijn mening mag uiten. Dat kan hier waar ik vandaan kom niet. Dat is zo jammer. 

Er was keer een debat en ik deed een argument namens de Nederlanders. Toen was er weer een discussie in de klas van "ja je bent moslim denk na". Ik zei: "Luister, ik heb genoeg verhalen gelezen en ik vind dat ze niet moeten leiden. Als ze niet gelukkig zijn, waarom moeten zij door strijden." Hier in Nederland denken ze anders dan waar we van oorsprong vandaan komen. Zij wonen hier en moeten ook wel aan het land aanpassen. Je mag geloven wat je wilt geloven, alleen pak het goed aan en doe niet alsof Nederland jouw oorspronkelijke land is. Ik heb altijd geleerd dat ik ieder mening moet accepteren. Sinds die dag voel ik me niet thuis met waar ik woon terwijl ik hier geboren en opgegroeid ben. Je kan en mag jouw eigen stem niet laten horen en de vrouwen zitten altijd thuis hier. Ik ben gelukkig hier, alleen ik kan niet helemaal mezelf zijn. Het is iets wat ooit moet doorbreken.

Wilders pakt zijn plannen slim aan en ik weet uit eigen ervaring in mijn buurt dat de allochtonen alleen opzoek zijn naar frustratie om hem terug te gaan pakken. Daar kan ik dus totaal niet tegen. Ze willen altijd gelijk krijgen. Het is wel de Partij van de VRIJHEID! Zij willen niet dat iedereen zo opgekropt zitten in hun geloof waar ze wel iets of niks mogen. De islam is inderdaad de doelpunt voor hen. De islam is zo gesloten en er zitten veel regels aan vast. Je hebt inderdaad geen vrijheid buiten terwijl je binnen alles mag doen. Buiten moet je gesloten zijn en niet iedereen zomaar te vriend houden.

Ik vind dat je binnen en buiten gewoon jezelf moet zijn en daar kunnen sommigen dus niet tegen. Ik heb overal een duidelijke mening erover en in meeste gevallen komt de islam aan de woord. De islam verbiedt veel en dat terwijl ik vind dat IK mezelf gelukkig moet maken door middel van wat IK wil. De islam laat niet alles zomaar toe. 

Ik heb genoeg verhalen gelezen dat mensen het geloof heel goed bestudeerd hebben voordat ze de rug hebben toegekeerd. Mijn ouders kunnen het zeker niet loslaten. Ze hebben geleerd dat je het moet accepteren en het bestaat volgens hen niet om zomaar los te gaan laten. 

De kern van mijn verhaal is: Ik heb respect voor andermans meningen en ik wil die respect ook terugkrijgen hier van waar ik woon. Ik snap Wilders zijn standpunt en hij wilt alleen de criminaliteit bestrijden. Ik voel me niet aangesproken bij zijn uitspraken en daarom vind ik het ook niet erg. 

2 opmerkingen:

  1. Grijns...Ik denk dat dit schrijfsel van jou niet in goede aarde zal vallen bij je mede moslims. Maar meisje, ik vermoed als Wilders dit leest, hij je onmiddelijk wil adopteren. Goed van je om niet mee te huilen met de wolven in het bos, maar om zo je eigen gedachten over iets of iemand te ontwikkelen.
    Ik ben trots op je...Maar aub...kijk uit hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank u wel! =DDD

    Ik zal zeker goed uitkijken.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zal je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Voeg me toe op facebook: https://www.facebook.com/way.freedom.16
Like mijn pagina: https://www.facebook.com/pages/The-way-to-Freedom/444943145651986?ref=hl

Alvast bedankt!