woensdag 2 april 2014

Mijn doelen

Ik beschrijf mijn doelen wat ik wil bereiken met mijn blog en in de toekomst:


  • Onafhankelijkheid
  • Vrijheid
  • Keuzes kunnen nemen zonder angst
  • Gezelligheid
  • Helemaal mezelf zijn.
  • Hopen op een mooi gezin.
  • Afgestudeerde Hbo'er zijn.
  • Op kamers wonen.
  • Een lotgenotengroep met meiden vormen.
  • Deze taboe bespreekbaar maken.
  • Werken 
  • Kleding dragen wat ik wil.
  • Mijn hoofddoek afdoen (Komt nog een artikel over)
  • Geen angsten meer
  • Een beslissing nemen of ik wel of geen moslima ben.
  • Hopen dat er meer vrijheid is in de islamitische cultuur.
  • Reizen naar Amerika en Rusland.
  • Mijn meningen over bepaalde stellingen laten horen zonder erbij na te denken dat ik eigenlijk moslim ben en daarop moet baseren. 
  • Mijn ouders en familie de waarheid vertellen.
  • Gelukkig zijn is de allerbelangrijkste! 
Ik hoop dat er meiden zijn die ook over deze situatie kunnen praten. We kunnen een groep vormen en elkaar steunen. Er zijn mensen die wij niet kennen die achter ons staan. Jullie zijn niet gek maar jullie denken realistisch na. Gematigde moslims bestaan niet! De reden is omdat de islam de islam en niet een gematigde of dergelijke islam. Er zijn mensen die niet streng gelovig zijn en die vrijer zijn alleen je bent dan alsnog moslim. Noem jezelf alleen moslim als je er ook echt in gelooft. Niet alleen in Allah maar ook in de regels wat bij de islam hoort.

Ik ben zelf minderjarig maar ik wil mijn stem laten horen en openlijk kunnen zeggen zo van ik twijfel over de islam SO WHAT? Maar nee de gevolgen zijn enorm. Wij kunnen elkaar helpen en neem de stap om met mij te chatten op facebook. Je hoeft me niet toe te voegen. 

Ik hoop dat jullie je weg ook kunnen vinden.

2 opmerkingen:

  1. Mijn vader zei altijd...Alles wat je werkelijk heel erg wilt kan je bereiken. Kan niet bestaat niet...Mijn vader had gelijk.
    Ik wens jou heel veel succes, en ik hoop dat al je dromen uitkomen, en ik hoop dat heel veel meisjes die in het zelfde schuitje zitten als jij veel steun aan jouw blog zullen hebben...
    You'll never walk alone. Er zijn altijd gelijkgestemde zielen in deze wereld, alleen moet je ze vinden.

    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn motto is nooit opgeven.

    Ik hoop zeker dat ik andere meiden hiermee kan helpen.

    Door de tijd heen heb ik gemerkt dat er altijd iemand in andere omgeving het soortgelijke meemaakt als jou. Dat heeft mij ook de kracht gegeven om dit ook in de blog te uiten.

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zal je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Voeg me toe op facebook: https://www.facebook.com/way.freedom.16
Like mijn pagina: https://www.facebook.com/pages/The-way-to-Freedom/444943145651986?ref=hl

Alvast bedankt!