maandag 7 april 2014

Het bewijzen van je maagdelijkheid.

Dat komt vaak ter sprake in mijn leefomgeving. 

Het is een schande als je als ontmaagde de huwelijk ingaat. Tijdens de huwelijksnacht moet je bewijzen dat je maagd bent en zodra er geen bloed komt, denken ze gauw anders over je. Bij sommigen gaat het niet bloeden, maar ze zijn maagd.

Hoe denk ik hierover? Ik vind het eigenlijk niet eerlijk dat een vrouw zich moet bewijzen dat ze maagd is. Ik kan hier met zekerheid zeggen dat de mannen voor de huwelijk vaak met anderen naar bed zijn gegaan. De man ziet het als aanzien op hem. De vrouw moet het bewijzen aan de man en aan de rest van de familie. De vrouw heeft geen vrijheid op gemeenschap voor de huwelijk. Als dat wel zo is, dan moet de vrouw meestal een hersteloperatie uitvoeren. Als er geen bloed komt, is het gelijk een oordeel nemen hierover. "Je bent een hoer", wordt er dan gezegd in de islamitische gemeenschap. Wat nou als de vrouw echt maagd is? Ik vind dat zo lullig dat oordeel nemen over iemand. 

Mijn mening is dat ik het eigenlijk onzin vind dat iemand maagd moet blijven en het moet bewijzen. Over dat je maagd moet blijven, kan ik wel begrijpen. Het bewijzen en het laten zien van de bloed bij ontmaagding vind ik te ver gaan. Het is iets heel intiems tussen twee personen en daar moet het ook bij blijven. Voor de meeste is het belangrijk dat je het bloed dat op het witte doen moet laten zien aan familieleden. Nou goor vind ik het. Het is net een maandverband aan iemand laten zien. Where is the privacy? Nergens is dat te bekennen. 

1 opmerking:

  1. Dat zulke middeleeuwse gewoontes nog steeds worden gebruikt in Islamitische landen verbaast me...
    Als je ontmaagd wordt als meisje heeft dat dan ook niets met het 'maagdenvlies' te maken. En het betekent ook niet dat je gaat bloeden. Sommige meisje bloeden wel hun eerste keer, de meeste niet. Ook kun je niet ontmaagd worden door het gebruik van tampons.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zal je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Voeg me toe op facebook: https://www.facebook.com/way.freedom.16
Like mijn pagina: https://www.facebook.com/pages/The-way-to-Freedom/444943145651986?ref=hl

Alvast bedankt!